Wednesday, August 20, 2008

Doa Majlis ALUMNI SMK Three Rivers, Mukah


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمـنِ الرَّحِيْمِ
اَلْحَمْدُ ِللهِ الَّذِىْ دَعَانَا إِلَى فَسِيْحِ اْلأَمَلِ وَحَثَّنَا عَلَى حُسْنِ الْعَمَلِ وَحَذَّرَنَا مِنَ التَّوَاكُلِ وَالتَّوَانِىْ وَالْكَسَلِ. وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ أَشْرَفِ اْلأَنْبِيَاءِ وَالْمُرْسَلِيْنَ وَعَلَى ءَالِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعِيْنَ.

يَا اَلله ُ يَا مَالِكُ ياَ قُدُّوْسُ
Engkaulah yang memiliki kuasa pemerintahan dan Engkaulah yang memuliakan sesiapa yang dikehendaki. Kami bersyukur kehadrat-Mu ya Allah di atas limpah kurnia-Mu kami dapat berhimpun pada malam ini bagi meraikan perjumpaan bekas-bekas pelajar SMK Three Rivers, Mukah
يَا اَلله ُ يَا كَرِْيمُ
Di malam yang mulia ini, di saat perjumpaan yang bersejarah dan mengharukan ini, kami menadah tangan memohon doa restu dari-Mu agar apa yang telah kami lalui sebelum ini dan yang akan datang dijadikan pengalaman yang penuh bermakna dan mendapat keberkatan dan perkenan olehMu. Mudah-mudahan Pertuturan kami, pertuturan yang disenangi, pendengaran kami, pendengaran yang direstui, penglihatan kami, penglihatan yang diberkati, amalan kami amalan yang dirahmati, pengorbanan kami pengorbanan yang disyukuri dan jasa kami jasa yang akan tetap diingati.
يَا اَلله ُ يَا شَكُوْرُ
Kami memohon kepada-Mu agar khidmat bakti kami ini sentiasa diberi petunjuk dan hidayah dalam melaksanakan tugas yang diamanahkan. Bukakanlah pintu hati kami untuk menjadi insan yang paling sempurna, insan yang berhati waja dan berjiwa merdeka, sentiasa sanggup menghadapi rintangan dan cabaran kea rah memartabatkan agama, ketuanan bangsa dan negara Malaysia yang tercinta.
يَا اَلله ُ يَا رَحْمـنُ
Kekalkanlah nikmat perpaduan, keamanan dan kesejahteraan negeri dan negara kami ini untuk generasi hari ini dan akan datang. Kurniakanlah kepada kami kekuatan, semangat, keberanian dan kesabaran yang unggul semoga tercapai hasrat membina sebuah negara yang lebih makmur, lebih maju, lebih progresif, dan lebih dinamik.
يَا اَلله ُ يَا رَشِيْدُ
Jadikanlah khidmat bakti kami ini suatu perkhidmatan yang dicontohi dan disegani, eratkanlah kasih sayang di kalangan kami, limpahkanlah cahaya petunjuk untuk kami terus melaksanakan tanggungjawab dengan adil demi untuk kesejahteraan masyarakat dan menjayakan usaha Negara-bangsa.

اَللَّهُمَّ اجْعَلْ جَمْعَنَا هَذَا جَمْعًا مَرْحُوْمًا وَتَفَرُّقَنَا مِنْ بَعْدِهِ تَفَرُّقًا مَعْصُوْمًا وَلاَ تَجْعَلْ فِيْنَا وَلاَ مَعَنَا شَقِيًّا وَلاَ مَطْرُوْدًا وَلاَ مَحْرُوْمًا.

{رَبَّنَا ءَاتِنَا فِى الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِى اْلآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّار}ِ وَأَدْخِلْنَا الْجَنَّةَ مَعَ اْلأَبْرَارِ يَا عَزِيْزُ يَا غَفَّارُ يَا رَبَّ الْعَالَمِيْنَ وَصَلَّى الله ُ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى ءَالِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعِيْنَ وَالْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ.

14 comments:

Azman said...

Izinkan saya untuk mengambil doa ini.

Mohd Yusoff said...

Tq...

Unknown said...

Izinkan saya untuk mengambil doa ini. Terima kasih

Unknown said...

Izinkan saya untuk mengambil doa ini. Terima kasih

Unknown said...

minta izin utk manfaatkan doa ini..tq

BENDANG ILMU said...

mohon saya share

Unknown said...

Mohon saye share dia ini

Unknown said...

Izinkan sy memgambil doa ini

Unknown said...

mohon izin utk manfaatkan doa ini.

Unknown said...

Izinkan saya ambil doa ini ya..

Unknown said...

izinkan saya ambil doa ini ya, terima kasih

Pawie@Shafri said...

Izinkan Saya mengunakan doa
ini

Awang said...

ايذينکن ساي منفعتکن دعاء اين.

jamal said...

Assalamualaikum. Mohon izin untuk merujuk DOA ini. Jazakallah khairan katsiran.