Wednesday, August 20, 2008

Seminar Pembangunan Ummah

Ya Allah,
Bersempena Dengan Majlis Pelancaran Seminar Pembangunan Ummah Negeri Sarawak, Kami Menadah Tangan Dengan Rasa Penuh Pengharapan Dan Tawadhu` Agar Engkau Memberkati Dan Merahmati Majlis Kami Ini.

Ya Ghaniyyu Ya Hamid,
Kurniakanlah Balasan Nikmat Yang Tidak Terhingga Kepada Mereka Yang Berusaha Untuk Menjayakannya, Maqbulkanlah segala usaha dan perancangan kami agar segala visi, misi dan aspirasi kami akan terlaksana dengan jayanya.

Ya Hayyu Ya Qayyum,
Kami Bersyukur Kehadratmu Ya Allah, Diatas Anugerah Nikmat Pembangunan ini, Bahawa Sesungguhnya Pembangunan Dan Kemajuan Negeri dan Negara Kami, Keamanan Dan Kemakmuran Yang Telah Kami Kecapi Sekarang Ini Tidak Akan Tercapai Tanpa Keredhaan Oleh Mu Ya Allah.

Kekalkanlah Semangat Perpaduan Dan Persefahaman Diantara Kami Walaupun Kami Hidup Berbilang Bangsa, Agama Dan Keturunan. Kurniakanlah Taufiq Dan Hidayahmu Supaya Terpancar Iman Di Dada Kami, Untuk Kami Rela Berkhidmat Kepada Agama, Bangsa Dan Negara Dan Dapat Melaksanakan Tugas Dengan Penuh Ikhlas, Amanah Dan Bertanggungjawab.

Ya Allah,
Jadikanlah Kami Sebagai Hambamu Yang Tetap Beriman Dan Bertaqwa, Bersatu Padu Ke Arah Keharmonian, Bertoleransi Antara Berbilang Keturunan. Begitu Juga Jadikanlah Kami Golongan Yang Berani Dan Gagah Perkasa Serta Mempunyai Semangat Jihad Yang Tinggi Untuk Mengembalikan Zaman Kegemilangan Islam Yang Pernah Terukir Dipersada Dunia Di Zaman Yang Lampau.

No comments: